lauantai 22. maaliskuuta 2014

Sini-ruskea päivitys

Olen aika parantumaton esteetiikko. Olisi ihana hankkia koko ajan jotain uusia ja kauniita vaatteita ratsastukseen ja väreihin sopivia satulahuopia, pinteleitä, suojia ja otsapantoja. Aika harvoin tulee kuitenkaan mitään ostettua.
Olen aika tylsä värien suhteen, enimmäkseen käytän mustaa, ruskeaa, beigeä ja punaista. Oranssista tykkään myös. Viimeaikoina olen myös ihastunut väriin berry, joka on sellainen tumma pinkki, hiukan kirsikkaan vivahtava.

Nyt iski kuitenkin vakava hinku saada kaikkea sinistä. Ja yhdistää se ruskeaan. Tuo ruskean osuus ei ole ongelma, sillä lähes kaikki vaatteeni ovat ruskeita ja minulla on ruskea hevonen ja ruskea autokin :) 
Mutta sinistä, sitä ei ole lainkaan!

Eilen Lotta sai uuden, sinisen huovan ja se sopikin sille aika kivasti, eikö vaan?


Nyt tekisi siis mieli hankkia jotain raikasta tummansinistä. 
 Vaikkapa tämä liivi Hööksiltä?






Myös tuo seuraava olisi kiva.  Mutta kumpi?



Yhdistäisin ne ruskeisiin Mountain Horsen Lauren -housuihin, jotka minulla jo on. On muuten tosi kivan malliset, napakat mutta joustavat housut!


Tällainen ohut siisti neule olisi myös kiva ja kouluratsastajamainen. Alle voisi laittaa vaikka valkoisen pikeepaidan. Fräscht, raikasta, sanoisi ruotsalainen.


Tämä B.Vertigon neule Horzelta on myös tosi hieno! 


Tämä Horzen fleece on hirmu hyvä käyttövaate, mulla on ollut sama ruskeana käytössä jo vuosikausia, todella laadukas hintaansa nähden.


Spooksin vaatteet ovat kivoja tällaiselle pienikokoiselle ihmiselle. Ruskea tällainen teepaita minulta jo löytyykin , sininenkin on tosi nätti.



Ostin hiljattain nämä gaitersit kesää varten. Mulla on ruskeat ratsastuskengät, mutta ei niihin sopivia chapsejä ja viime kesänä kaipasin sellaisia usein, kun saappaita ei jaksaisi aina laittaa. Nämä on Hööksiltä ja kivaa, hiukan paksumpaa nahkaa. Ne on ihan hirmu tiukat vielä, mutta löystyvät varmaan käytössä. Mun mielestä nää on kivemman näköiset päällä, kuin tässä kuvassa.


Siniruskeaan kokonaisuuteen sopii hyvin tämä hevonen! Mikä tuuri!  Ei tarvitse vaihtaa! Tummansiniset pintelit voisivat myös olla kivat.



Ei tuolla tammalla voi oikeasti olla noin iso maha. Kuva valehtelee!! Outo kuvakulma....


Aika kiva!




8 kommenttia:

  1. Hyvä ettet joudu hevosta vaihtaa, kauhiaa jos se olisi väärän värinen ;D Ollaan muistaakseni taidettu tästä ennenkin puhua, mutta mua kanssa nykyään kiehtoo kovasti tummansininen josta en tykännyt ennen lainkaan.

    VastaaPoista
  2. No niinpä, oishan se kurja vaihtaa....
    Sulla olikin nättiä sinistä sekä Leolla että itselläsi niissä harkkakisoissa. Sininen on tietty ollut muotia jo pitkään, mutta se on vaan tuntunut niin vieraalta väriltä vaikka sopii noille ruunikoille niin hyvin.

    VastaaPoista
  3. Hih, mullakin on ollut sininen-ruskea-kausi, mutta liittyi vain omin vaatteisiini ja korvakoruihin ym ;-)
    Sininenhän sopii kaikille hevosille, tosin meillä ei sitä paljon ole, kun tuo punarautias nuttu jotenkin kerjää toistuvasti jotain vihertävää :-) Ja yksi omista lempiväreistäni on oliivi, joten vihreää on aina ollut niin helppo ostaa heposellekin...Vois tietenkin kokeilla jo jotain muuta, vaikka oranssia...?
    Molemmat liivit noissa kuvissa oli mun mielestä siistejä, (itse olen katsellut nyt just erityisesti tikkiliivejä). Oli muuten tosi kaunis neule B-Vertigolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sininen taitaa tosiaan sopia melkein kaikille hevosille, rautiaallekin hyvin. Raudikolle menisi varmaan hienosti semmoinen hiukan kirkkaampikin sininen kivasti. Ainakin Hööksillä oli nyt myös paljon oliivinvihreää ja sekin yhdistettynä siniseen.

      Poista
  4. Mä olen siitä omituinen hevosen omistaja, että mulla ei ole ollenkaan mitään "pakko saada" -lempiväriä hevosella. Itse asiassa, kun tallilla katsoo meidän satulahuopapinoa, niin melkoinen värien sekamelska, oranssia, pinkkiä, limeä, sinistä, ruskeaa, valkoista jne. Toisaalta helpottaa, mutta toisaalta hankaloittaa elämistä ja olemista, koska ihan kaikki värit olisivat niin kivoja. Tosin olenkin julistanut itseni satulahuopien ostokieltoon, saa nähdä miten hevosmessuilta selvitään... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ihan päinvastainen, aina samoja hillittyjä ja pelkään ostaa värejä kun hirvittää jos sitten saattuisi yhtäaikaa päälle vaikka oranssia ja pinkkiä, kääk! Satulahuopia on kyllä kiva ostella, pieni juttu joka vaikuttaa niin paljon!

      Poista
  5. Kiva postaus! Itse tykkäisin haalia kaikenlaisia värejä kuten Anu, mutta yritän pitää yllä jotain harmoniaa :) Olen keskittynyt lilaan, mainitsemaasi marjanpunaiseen sekä ruskeaan. Ne sopivat Allille kivasti, tammamainen väriyhdistelmä :) Tuo sinisen uusi tuleminen on kyllä kiva juttu, ja olen myös itse katsellut sinisiä vaatteita ja varusteita sillä silmällä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noita värejä Lotallakin on jonkun verran, lähinnä Fridan hankkimina. Ruskea tasoittaa ja pehmentää noita värejä mukavasti ja tykkään myöskin tosi paljon sellaisista tammamaisista mutta hillityistä yhdistelmistä.

      Poista